مرگ 193 نفر بر اثر مسمومیت با گاز در 5 ماهه امسال

9:29 - 12 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۷۹۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در پنج ماهه نخست سال جاری 193 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوكسید كربن جان خود را از دست دادند این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل كه آمار تلفات 141 نفر بود، 36.9 درصد افزایش یافته است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از اداره كل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشكی قانونی كشور، در این مدت از كل تلفات مسمومیت با گاز منوكسیدكربن 139 نفر مرد و 54 نفر زدن بودند.

در پنج ماهه اول سال جاری استان‌های تهران با 44، فارس با 17، اصفهان با 15، كرمانشاه و لرستان هر كدام با 11 فوتی بیشترین آمار تلفات مرگ بر اثر گازگرفتگی را داشته اند این در حالی است كه آمار تلفات در دیگر استان ها كمتر از ده نفر و در تعدادی از آنها برابر با صفر بوده است.
بر اساس این گزارش در مرداد امسال تلفات مسمومیت با گاز كاهش 15.4 درصدی داشته است و از 13 فوتی در مرداد سال قبل به 11 فوتی در مرداد امسال رسیده است.

هشدار پزشكی قانونی؛ بیشترین تلفات مسمومیت با گاز مربوط به نیمه دوم سال است

سازمان پزشكی قانونی كشور به استناد آمارهای موجود ضمن هشدار نسبت به افزایش تلفات مسمومیت با گاز منوكسیدكربن در نیمه دوم سال بر رعایت نكات ایمنی در نصب و به كارگیری وسایل گرمایشی در فصل پاییز و زمستان تأكید كرد.

با توجه به استفاده از وسایل گرمایشی در نیمه دوم هر سال آمار تلفات مسمومیت با گاز منوكسید كربن در این مدت با رشد قابل توجهی همراه است به نحوی كه در سال گذشته 75.1 درصد از كل تلفات مسمومیت با گاز منوكسیدكربن در نیمه دوم سال جان خود را از دست داده اند.

در سال گذشته (1394) از كل تلفات مسمومیت با گاز كه 626 نفر بوده 470  نفر در نیمه دوم سال ثبت شده و تنها 156 نفر مربوط به نیمه اول سال است. همچنین 482  نفر از این متوفیات مرد و 144  نفر زن بودند.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *